روشا عطارزاده؛ صدرالدین ستاری
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه اخلاق حرفهای با فرسودگی شغلی معلمان به روش توصیفی- همبستگی انجام گردید. جامعه آماریاین تحقیق 900 نفر از معلمان شهرستان نمین بودند که از بین آنها 270 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب گردید. دادههای موردنیاز با استفاده از پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلچ و همکاران ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه اخلاق حرفهای با فرسودگی شغلی معلمان به روش توصیفی- همبستگی انجام گردید. جامعه آماریاین تحقیق 900 نفر از معلمان شهرستان نمین بودند که از بین آنها 270 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب گردید. دادههای موردنیاز با استفاده از پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلچ و همکاران و پرسشنامه اخلاق حرفهای پتی جمعآوری شد. دادهها با استفاده از آزمونهای آماری همبستگی پیرسون،آزمون تی، تحلیل رگرسیون و تحلیل واریانس مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان دادند بین اخلاق حرفهای و فرسودگی شغلی معلمان همبستگی منفی و معنیداری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که مؤلفههای اخلاق حرفهای در مجموع 3/48 درصد کل واریانس متغیر فرسودگی شغلی را پیشبینی میکند.